Известие

Collapse
No announcement yet.

Модула на ел.прозорците....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Здравей, малко късно ти виждам темата, защото по-рядко разглеждам раздела за 156. Радвам се, че не си успял да изгориш нещо.

    Доколкото разбирам към твойта аларма няма допълнителен модул за вдигане на стъкла, а имаш само изход за управление на такъв по сигнал маса.

    трябва да намеря минусовия кабел на модула на прозорците - на схемата е червения кабел - уиндоу ролъп модул - трябва да го вържа за него, за да се вдигат автоматично джамовете като заключа колата.....
    - Това е малко по-сложно отколкото си мислиш. Всъщност имаш модул само за предните ел. стъкла, който комутира тока на моторите им и следи кога са в горно/долно положение като ги изключва в тези положения и разполагаш с функцията за вдигане сваляне с едно натискане на бутона. Именно на тоя модул ако му подадеш захранване така, че да работи след като колата е загасена и след това му подадеш сигнал на два от кабелите, съответно за вдигане на десен и ляв прозорец предни, то тогава ще се затворят автоматично при заключване на колата от алармата. Както виждаш няколко са нещата, които трябва да се изпълнят. И е желателно управляващия импулс идващ от алармата да е с необходимата ширина, наподобяваща еднократно натискане на бутон от конзолата с копчетата или в друтия случай да държи сигнала поне 10секунди.

    На 156 модула за предните прозорци е обединен с модула на централното и други неща в един общ Multifunction control module, което е тенденция при по-новите коли, и се намира зад жабката. Именно там се пипа за това упражнене.

    На мене е с копчето за централното .
    - На аларми, които нямат отделен канал за управление на ел. стъкла сигнала се взима именно от централното когато получава заключващ импулс. Минуса в този случай, е че ако искаш да караш със заключени врати като натиснеш да се заключат ще се вдигнат и прозорците.


    За да вдигнеш задните прозорци автоматично обаче ти трябва допълниетлен модул за две стъкла, от типа с подаване + /защото го има в две разновидности/, но по ред причини не бих ти препоръчал добавянето му.

    Аз до колкото съм чувал и от тези дето ми сложиха алармата казаха, че по принцип на алфите не ставал този номер, защото нямали комфорт модул
    - Не е задължително условие колата да има фабрично комфорт модул като Фолксвагените примерно или Опелите по-новите, за да се осъществи тази функция. Просто при тях е много по-просто и се свежда найстина до свързването на един кабел от алармата към фабричната инсталация. Както си го представя ferarist все едно, но при него се изисква малко повече зор.

    Като имаш път към СФ мога да ти обясня нещата по-подробно. По-добре не пробвай сам.
    Alfa Romeo 146 1.6TS '97
    За мерси, не ме търси!

    Comment


    • #17
      Утре ще съм в СФ, и надявам се да имам време да ти звънна......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #18
        Ако успееш, пусни начина да го видиме и ние.
        Alfonso 156 1.8 T. Spark

        Comment


        • #19
          Значи оказа се че за да мога да си го сложа това, трябва джамовете ми да имали някакъв автоматичен модул или нещо от сорта, в смисъл ако са свалени и натисня копчето за вдигане, те да се вдигат нагоре дори и да го отпусна....а така ми се вдига само моя.....така че ще мина и без тая екстра, модула бил някъде около жабката.....
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #20
            нарочно е направено десния прозорец да не се вдига автоматично с цел безопасност
            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от търтей
              нарочно е направено десния прозорец да не се вдига автоматично с цел безопасност
              Добре де някой пробвали ли е колко натискат прозорците. Да си е слагал ръката да види
              Това за безопасността до сега не се бях замислял. При мен 4-те се свалят автоматично но пак само на шофера се вдига ауто. Другите трябва да си държиш бутона. Има логика да е за безопасност...
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от bo
                Първоначално публикувано от търтей
                нарочно е направено десния прозорец да не се вдига автоматично с цел безопасност
                Добре де някой пробвали ли е колко натискат прозорците. Да си е слагал ръката да види
                Това за безопасността до сега не се бях замислял. При мен 4-те се свалят автоматично но пак само на шофера се вдига ауто. Другите трябва да си държиш бутона. Има логика да е за безопасност...
                Преди година имаше подобен материал в Auto Bild за опасноста от това за което говориш.Ако не се лъжа имаше и смъртни случаи с малки деца.Бяха правили тест на десетки коли и се оказа че само една или два марки бяха безопасни.Тeста беше като слагаха една ябълка и ако прозореца спре и не може да я разцепи беше OK.
                Alfa Romeo 156 2.5 V6

                Comment


                • #23
                  В крайна сметка, какво става? Няма да се получи, така ли ?
                  Alfonso 156 1.8 T. Spark

                  Comment


                  • #24
                    Изрових тази стара тема, защото при мен се вдигат автоматично всички стъкла без предно дясно, така купих колата. Не знам с умисъл ли не се вдига предно дясно, или е повреда... но искам да се вдига и то от централното ?
                    Alfa 156 Selespeed 2001, Alfa 147 Selespeed 2002, Alfa 156 JTS FL Selespeed 2005.
                    "My engine started rattling like the proverbial biscuit-tin-dwelling skeletal onanist while on holiday in deepest darkest Wales"

                    Comment


                    • #25
                      С умисъл е - да не защипеш нечия тиква. Имаше такава тема по въпроса.
                      Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                      ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                      Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                      Comment


                      • #26
                        При мен нещата станаха с две реленца към модула за централното и едно реле време за ресет на модула на края. Този модул не е смао централното. Той управлява и светилините. И стана така, че всичко работи, но халогените ми винаги светеха. Трябваше да рестатирам централата след всяко изключване от контакт, както е фабрично. Направих по следния начин. Като заключа колата централното подава единичен сигнал за заключване. От него подавам захранване на едно реленце. То имитира че съм натиснал копчето еднократно да затворя прозореца. Тй като пасажерското не става с еднократно натискане. Добавих още едно реленце което да взима сигнала от шофьорското и да го праща постояно към пасажерското. И понеже моторчетата имат крайни изключватели те си изключват така или иначе.

                        Но точно кой кабел къде вързах не помня. Помня само, че беше голям ядец.
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment

                        Working...
                        X